Week 6 en 7 - Reisverslag uit Balere, Filipijnen van Paul Hogen - WaarBenJij.nu Week 6 en 7 - Reisverslag uit Balere, Filipijnen van Paul Hogen - WaarBenJij.nu

Week 6 en 7

Blijf op de hoogte en volg Paul

10 Mei 2014 | Filipijnen, Balere

Hallo allemaal,

Weer een tijdje geleden dat ik wat heb geschreven in mijn blog. Afgelopen weken met name druk geweest met het onderzoek. Erg veel interviews kunnen afnemen en momenteel heb ik 35 van de 50 interviews al gedaan. Volgende week wil ik deze individuele interviews afronden en dan de week erna beginnen met de groepsinterviews. Deze groepsinterviews wil ik in groepen van 5 afnemen en ik denk dat ik deze interviews 5 keer zal doen. Ik moet hierbij even kijken hoeveel tijd het in beslag neemt maar het zou zo maar kunnen dat ik deze interviews in een week heb afgerond. Maar het blijft natuurlijk het rurale gebied van de Filipijnen dus een duidelijke planning is er nooit echt op na te houden.

Verder de afgelopen weekenden wat gesurft, de lokale bezienswaardigheden bekeken en uiteindelijk ook nog van accommodatie gewisseld. Momenteel zit ik bij een gezin thuis met hun drie kinderen. Erg leuk voor het contact en om te zien hoe Filipijnse mensen echt leven. Gisteren ook nog een 60-jarige verjaardag bijgewoond. Ik was natuurlijk de enige buitenlander, de enige persoon boven de 1 meter 80 en de enige persoon die naar voren werd geroepen. Filipijnse mensen blijven het heel erg interessant vinden als ze een buitenlander zien en zoeken dan ook snel het contact op. In mijn geval vond in ieder geval een man mij erg interessant, uiteindelijk met wat doordachte opmerkingen het tij kunnen keren! ;) Maar goed, het bijwonen van zo'n verjaardag en zien hoe men het hier viert is wel heel erg leuk om mee te maken.

Voor de komende weken heb ik op de planning staan om mijn onderzoek af te ronden en dan komt de volgende uitdaging, wat ik met de resterende 4 tot 5 weken ga doen. Ik had eigenlijk op de planning staan om rond de 6 tot 8 weken te interviewen maar aangezien het allemaal aardig snel gaat heb ik dit even aangepast. Mogelijk ga ik terug naar Manila om daar mijn opgenomen interviews te kunnen verwerken, of ik blijf nog een weekje in Baler of ik plan een reisje naar een plek in de Filipijnen voor een weekje. Moeilijke keuzes, maar eigenlijk vooral een luxe probleem. En ik denk dat dit de komende weken wel duidelijk zal worden.

Dit was het weer! Wat korter dan de afgelopen keren maar er zullen waarschijnlijk nog vele verhalen volgen!

Groetjes uit de Filipijnen!

En salamat voor het lezen!

Paul


  • 12 Mei 2014 - 11:36

    Iris:

    Lekker bezig Paul! Gaat al snel zo, haha! Ben benieuwd wat je bevindingen straks zullen zijn. Nog even doorbikkelen en genieten van 't mooie land. Succes! Groetjes uit Nijmegen ;-)

  • 12 Mei 2014 - 12:35

    Frenz:

    Hi Paul... how are you doing? Have you seen all the natural attractions of Baler?

  • 15 Mei 2014 - 18:20

    Hilde:

    Hele gave foto's Paul! Ziet er echt super mooi uit. Geloof goed dat je daar vandaag echt hebt kunnen genieten ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paul

Actief sinds 27 Maart 2014
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 11920

Voorgaande reizen:

22 Maart 2014 - 01 Juli 2014

Stage Filipijnen

Landen bezocht: