Week 12: Back in Manila - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Paul Hogen - WaarBenJij.nu Week 12: Back in Manila - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Paul Hogen - WaarBenJij.nu

Week 12: Back in Manila

Blijf op de hoogte en volg Paul

13 Juni 2014 | Filipijnen, Manilla

Heey allemaal,

Afgelopen week weer aangekomen in Manila! Wel weer heel erg wennen als je voor 7 weken in Baler hebt gezeten. Het eerste weekend eigenlijk heel erg rustig gehad en vooral Manila weer een beetje verkend. Weer naar de, inmiddels vertrouwde, ‘Malls’ gegaan en naar de bioscoop geweest. Maandag vervolgens naar mijn nieuwe verblijf gegaan voor de komende twee weken. Een hostel gerund door een duitse man en wat ook wel het backpackershoofdkwartier van Manila wordt genoemd. Ziet er allemaal netjes uit en leuk om nieuwe mensen te ontmoeten en wat verhalen uit te wisselen.

Op dinsdag ben ik weer begonnen bij mijn stage en is het vooral erg leuk om iedereen weer te zien. Ook is het wel fijn dat ik nu weer even aan mijn project kan werken, dan blijf je toch lekker bezig. Verder een beetje aan het uitvogelen geweest hoe ik van mijn hostel naar de stage moest komen. De eerste dag een taxi genomen waarbij bijna elke taxi chauffeur veels te veel vraagt voor de rit. Dus na 4 taxi’s afgewezen te hebben toch uiteindelijk nog een redelijk bedrag kunnen regelen voor een taxi. Achteraf ook wel weer bijzonder om zoiets mee te maken, op dat moment zelf ligt dat natuurlijk wat anders! Uiteindelijk via collega’s te weten gekomen welke Jeepney (bus van openbaar vervoer) ik moet nemen. Wel leuk om dan tussen de lokale mensen in de bus te zitten. En het scheelt meteen weer heel wat in de prijs...

Verder woensdagavond het nachtleven van Manila nog een beetje verkend. En dan sta je opeens in een club waar je heel goed moet opletten of er nu een prostituee tegen je aan staat te praten of een “normale” vrouw. En dan heb je ook nog de ladyboys... Oftewel allemaal situaties die je in Nederland niet snel meer zal tegenkomen. Maar ook bij dit, weer heel bijzonder om mee te maken hoe het hier allemaal werkt.

Verder is Manila natuurlijk een wereld van verschil met Baler. Chaotisch verkeer, smerige lucht, smerige straten en opdringerige mensen is toch een beetje wat je hier weer te zien krijgt. Dus na deze week blijf ik hier nog een week op mijn stage en denk ik dat ik de laatste week nog een soort vakantie ga plannen. Waar en hoe weet ik nog niet helemaal, dus dat ga ik nog even helemaal uitzoeken.

Wat je verder merkt is nu je Baler hebt afgerond en weer in Manila zit heel duidelijk de laatste fase van de reis is aangebroken. Ondertussen in al die weken heel veel gezien en gedaan maar het zal weer mooi zijn om iedereen in Nederland weer te zien over twee weekjes.

Maar ik ga maar weer eens Manila verkennen, zal ik niet snel meer meemaken dat ik dat kan zeggen!

Groetjes uit Manila!

Paul

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paul

Actief sinds 27 Maart 2014
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 11910

Voorgaande reizen:

22 Maart 2014 - 01 Juli 2014

Stage Filipijnen

Landen bezocht: