Week 2 - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Paul Hogen - WaarBenJij.nu Week 2 - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Paul Hogen - WaarBenJij.nu

Week 2

Door: Paul van den Hogen

Blijf op de hoogte en volg Paul

04 April 2014 | Filipijnen, Manilla

Hallo allemaal,

En dan zit de tweede week er alweer bijna op... Ook in deze week is er weer veel gebeurd en met name op het gebied van mijn stage komen er wat grote veranderingen aan.

Maar beginnend met het afgelopen weekend. Op zaterdag heb ik het zakencentrum van Manila verkend en heb ik ook het Memorial Cemetery of the United States bezocht. Erg indrukwekkend om die duizenden kruizen van de gesneuvelde soldaten op glooiende groene heuvels te zien. En het was ook wel fijn dat er eindelijk een plek in Manila was waar het een beetje rustig was ;)

De zondag hierna met twee mensen van de stage naar een resort net buiten Manila gegaan. Ookal was het net buiten manila hebben we hier wel 2 bussen, 2 treinen en weer 2 bussen voor moeten nemen. Dan duurt zo’n reis opeens drie uur. Wel even wennen, maar gezien de verkeerschaos en dan met name de files is dat heel gebruikelijk hier. Die dag hebben we verder genoten van het uitzicht, de frisse lucht, lekker gegeten en nog van een kabelbaan naar beneden gegaan, altijd leuk. Je merkt dan ook meteen dat ze buitenlanders niet gewend zijn. Mensen staren je dan ook vaak aan, maar zijn ondertussen vaak wel erg aardig. Ook kunnen ze opeens zo enthousiast zijn dat ze met je op de foto willen. Wel een aparte gewaarwording maar ook wel weer leuk! Dus het weekend was in ieder geval zeer geslaagd!

Maandag weer begonnen met stage en de volgende stappen gezet voor mijn onderzoek. Hierbij ga ik bij een ontwikkelingsproject meelopen en hier interviews afnemen. Na wat interviews met verschillende organisaties die zulke projecten onder hun hoede hebben uiteindelijk een keuze kunnen maken. En de keuze is niet slecht denk ik zo... Mijn volgende bestemming wordt Baler in de provincie Aurora. Oftewel de surfhoofdstad van de Filipijnen. Toen ik dit hoorde stond dit project al meteen hoog op mijn lijstje en gezien andere projecten vooral in typhoon getroffen gebieden liggen leek mij dit wel een hele mooie optie. Waarschijnlijk heb ik aan het eind van deze week een bevestiging en zal ik er ergens in de week van 14 april naartoe gaan. Dan kan ik waarschijnlijk mijn onderzoek beginnen in de week hierna... Je merkt dus wel dat je flexibel moet zijn in je planning, maar tot nu toe is alles prima nog net te plannen.

Alles begint dus nu een beetje te lopen en vorm te krijgen. Het is ook erg fijn dat ik dadelijk naar een lokaal project kan gaan om dan echt aan de slag te kunnen. Ondertussen zal ik het chaotische Manila misschien ook wel een beetje gaan missen, aangezien er hier zoveel gebeurd en het zo’n verschrikkelijk grote stad is. Maar een iets rustigere setting is denk ik toch net wat fijner als ik er een tijd moet verblijven. En niet te vergeten, als ik er elk weekend (en misschien na het werk) kan surfen dan denk ik dat ik wel goed zit!

Heel veel groetjes uit de Filipijnen! Paalam!

Paul


  • 07 April 2014 - 20:49

    Ellen:

    Hey Paul,
    Wat een leuke foto's, zo krijg je een goed beeld!
    Mooie omgeving zeg en leuk om samen met collega's de omgeving te verkennen.
    Was het nog gezellig geweest afgelopen weekend op het strand?
    Wat voor soort project gaat het nu precies worden?
    Fijne week en ik ben benieuwd naar je volgende verslag!
    Liefs Ellen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paul

Actief sinds 27 Maart 2014
Verslag gelezen: 382
Totaal aantal bezoekers 11920

Voorgaande reizen:

22 Maart 2014 - 01 Juli 2014

Stage Filipijnen

Landen bezocht: