Week 8 - Reisverslag uit Aurora, Filipijnen van Paul Hogen - WaarBenJij.nu Week 8 - Reisverslag uit Aurora, Filipijnen van Paul Hogen - WaarBenJij.nu

Week 8

Blijf op de hoogte en volg Paul

16 Mei 2014 | Filipijnen, Aurora

Hallo allemaal,

Deze week een week geweest waarin erg veel interviews zijn afgenomen en ondertussen ook een week waar eigenlijk heel weinig is gebeurd. In het begin van de week moest ik nog ongeveer 11 interviews afnemen. De maandag hier meteen mee begonnen en gelukkig was mijn zelfde vertaler er nog van vorige week. Die dag al meteen 5 interviews kunnen afnemen en de dag lekker druk bezig geweest. De volgende dag in de ochtend al meteen 6 interviews kunnen doen, dus het ging allemaal heel erg snel. Ik had vervolgens aangegeven dat ik de overige drie dagen van de week graag 2 interviews per dag zou willen doen. Hierdoor zou ik elke dag wat kunnen doen en kon ik alles op mijn gemak uitwerken. In de veronderstelling dat ik dit duidelijk had gemaakt was ik die ochtend teruggekeerd naar het gemeentehuis. Alleen na het middageten zag ik opeens 6 vrouwen naar binnen lopen, die dus blijkbaar voor het interview kwamen. Oftewel in 1 dag 12 interviews kunnen afnemen waardoor ik op dinsdag al 50 interviews had. Dus elke dag weet je eigenlijk gewoon niet hoe het gaat lopen.

De rest van de week eigenlijk erg rustig. Een beetje de laatste dingen van mijn onderzoek kunnen verwerken maar al snel sloeg de verveling toe. En dan merk je dat het toch wel fijn is als e eigenlijk elke dag iets te doen hebt en weet wat je allemaal kan gaan doen. Toch uiteindelijk mezelf een beetje beziggehouden met wat praktische zaken te regelen en onder andere door een collega te worden meegenomen naar een boerderij van haar oom. Daar kokosnoot en papayas gegeten en ondertussen genoten van een prachtig uitzicht van groene heuvels met tussenliggende rijstvelden. Dat zijn dan altijd weer van die momenten dat je weer weet waarom je stage aan het lopen bent in het buitenland!

Voor de komende dagen probeer ik het ook een beetje vol te plannen, zodat ik toch een beetje bezig blijf want je merkt dat verveling in het buitenland nou niet echt aan te raden is! ;)

Volgende week begin ik met mijn groepsinterviews en ik verwacht dat ik deze ook in een week kan afronden. Aangezien ik er maar 5 heb gepland.
En dan is het dus ook weer even kijken wat ik doe met de overige 5 weken. Misschien blijf ik nog een weekje extra in Baler, maar ook dat weet ik nog niet zeker. Waarschijnlijk zal ik wel terug gaan naar Manilla aangezien ik daar mijn project iets beter kan verwerken, alleen voor hoe lang en wanneer is nog een beetje onzeker.

Dus eigenlijk gaat het heel goed met mijn onderzoek en zal het ook fijn zijn als ik volgende week al mijn data binnen heb. Hierna moet ik alleen even goed kijken wat ik nog wil met de tijd in de Filipijnen.

Heel veel groetjes!

Paul

  • 29 Mei 2014 - 18:38

    Ellen:

    He Paul,

    Leuke foto's zeg! Ziet er herkenbaar uit :) en verse papaya is altijd lekker!
    Nog wezen surfen? Veel plezier nog je laatste weekje in Baler, alles even goed in je opslaan!
    Groetjes Ellen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paul

Actief sinds 27 Maart 2014
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 11908

Voorgaande reizen:

22 Maart 2014 - 01 Juli 2014

Stage Filipijnen

Landen bezocht: