Week 13: Going to BATANES! - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Paul Hogen - WaarBenJij.nu Week 13: Going to BATANES! - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Paul Hogen - WaarBenJij.nu

Week 13: Going to BATANES!

Blijf op de hoogte en volg Paul

19 Juni 2014 | Filipijnen, Manilla

Heey allemaal,

Hier weer eventjes een update. Afgelopen week iets anders gelopen dan gepland, zo zie je maar dat je nooit goed weet wat er in een week allemaal gaat gebeuren. Maar de week in ieder geval goed begonnen door in een kroeg de wedstrijd spanje – nederland te gaan kijken. Met verschillende nederlanders, een duitser, een engelsman en een amerikaan de wedstrijd gekeken. Uiteindelijk na de eerste helft terug gegaan naar het hostel om daar de tweede helft nog te gaan kijken. En we waren net zo verbaasd over het verloop van de wedstrijd als de rest van Nederland geloof ik, want 1-5 had denk ik niemand voorspeld.

De dagen hierna waren alleen wat minder. Het kwam er in ieder geval op neer dat ik zaterdagavond helemaal niet lekker was en terug liep naar mijn hostel, alleen op de weg hiernaartoe flauw ben gevallen. Uiteindelijk werd ik wakker in de taxi die naar het ziekenhuis reed. Om een lang verhaal kort te maken bleek dat ik uitdrogingsverschijnselen had en kreeg dan ook in het ziekenhuis twee zakken met vocht via het infuus. Dus wel even geschrokken en de dagen hierna vooral heel veel geslapen en heel veel water gedronken. Op dit moment gaat het in ieder geval al wel weer een stuk beter!

Maar ondertussen bestond nog steeds het idee om de laatste week ergens anders dan Manila door te brengen. Gisteren dan ook een vlucht kunnen boeken naar het meest noordelijke eiland van de Filipijnen: Batanes! Vooral om weer uit Manila te zijn, want die stad ben je na al deze weken echt wel beu, en die laatste week gewoon te kunnen genieten van de prachtige natuur en cultuur van het eiland.

Komende zaterdagochtend zal ik dan naar Basco, Batanes vliegen en de zaterdag erop kom ik dan weer terug in Manila voor de laatste paar dagen. Die dinsdag zal ik dan terugvliegen naar Nederland. Maar momenteel vooral heel erg aan het uitkijken naar Batanes. Foto’s die ik heb gezien zien er erg goed uit en het is denk ik een plek waar ik anders nooit meer naartoe zou gaan. Want eigenlijk had dit eiland al op mijn ‘bucketlist’ moeten staan, maar deze kan nu in ieder geval mooi worden toegevoegd en tegelijkertijd worden afgevinkt!

Tot over een weekje!

Groetjes,

Paul


  • 20 Juni 2014 - 00:47

    Harm:

    Ben aan mij laatste dagen Filipijnen toe ben in batanes geweest fantastisch erg mooi alleen puur natuur geen uitgaand leven zoals in manila alleen maar genieten voor mij was alles 100% perfect in batanes, veel plezier.

  • 20 Juni 2014 - 16:03

    Miranda De Kort:

    Hoi Paul,
    nog even genieten van de mooie natuur en van de rust.
    Tot over 2 weken dan zien we je wel weer.
    Goede reis terug!!!
    groetjes, Jan Miranda Sandra en Jeroen

  • 26 Juni 2014 - 07:23

    Olivia:

    leuke foto's! thanks for choosing the Philippines for your internship! veel plezier! SALAMAT!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paul

Actief sinds 27 Maart 2014
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 11901

Voorgaande reizen:

22 Maart 2014 - 01 Juli 2014

Stage Filipijnen

Landen bezocht: