Week 3 - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Paul Hogen - WaarBenJij.nu Week 3 - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Paul Hogen - WaarBenJij.nu

Week 3

Blijf op de hoogte en volg Paul

10 April 2014 | Filipijnen, Manilla

Heey allemaal,

Veel gebeurd de afgelopen weken en aan het eind van deze week zal ik weer van plaats veranderen. Maar eerst maar even de afgelopen week bespreken!

Het weekend van week drie begonnen met een tripje naar het strand. Zaterdag naar een resort in Batangas geweest met mensen van de stage. Oftewel een plek met een mooi strand en luxe om je heen. Wel interessant was het om te zien dat er 50 meter verderop de armoede alweer zichtbaar was. Gezinnen die in een armoedig huisje wonen en van bijna niks moeten zien rond te komen. Maar goed dat is nou eenmaal de situatie hier, na een paar weken begint het vreemd genoeg al een beetje te wennen. Verder die dag wezen snorkelen en al wat mooi koraal gezien. De volgende dag naar Puerto Galera gegaan, een heel mooi wit strand met groene bergen op de achtergrond. Wel rond 4 uur ’s nachts hebben moeten vertrekken en rond 10 uur daar aangekomen. Verder de hele dag eigenlijk opgetrokken met iemand die ik had ontmoet via de site Couchsurfing, een site ideaal om nieuwe mensen te ontmoeten op je reis. Erg gezellig geweest en lekker gegeten en veel gezwommen.

De maandag hierna was weer even inkomen na zo’n mooi weekend. Die week eigenlijk vooral gewerkt aan nog wat opdrachten van school en nog de laatste dingen geregeld voor mijn reis naar Baler aan het eind van deze week. Waarschijnlijk heb ik in Baler een plek bij een gezin die regelmatig kamers verhuurt. Mensen waren er positief over dus ik denk dat het wel een goede plek is!

Toen deze werkweek afgelopen was besloten om nog de laatste “must-see” plekken van Manila te verkennen. Zaterdag een heel relaxed dagje ervan gemaakt en naar de grootste mall van Azie geweest. Dus een hele grote mall met erg veel mensen en erg veel westerse merken. De regel die hier geld: Als het een westerse winkel is dan vinden Filipinos het erg interessant om er dingen te kopen. Zelf heb ik er ook even gebruik van gemaakt want het kwam natuurlijk allemaal wel erg bekend voor. Even naar de welvertrouwde Starbucks met om me heen verschillende andere “white-guys”. Stiekem wel een beetje vertrouwd... Hierna nog een filmpje gepakt waardoor ik mijn westerse kapitalisme weer even kon omarmen ;). De zondag naar de toeristische hotspots van Manila gegaan. Wat kerken gezien, Chinatown en verschillende parken met erebeelden voor Filipijnse helden. Hierna ’s avonds naar de Global City geweest in Metro Manilla: Een van de zakencentra . Heel erg gaaf om al die wolkenkrabbers te zien en ook om de andere kant van Manila te zien. De rijkdom van Manila en de verschrikkelijk snel groeiende markt. En ook hier waren er de grote malls, die zijn nou eenmaal erg populair in de Filipijnen. En het is inderdaad toch wel erg fijn, die airco!

Op dit moment weer op stage en de laatste week in Manila. Nog steeds niet helemaal zeker wanneer ik nu vertrek naar Baler maar waarschijnlijk is dit zaterdag of zondag. Fijn dat ik nu bijna met mijn onderzoek kan beginnen en het echte Filipijnen kan gaan zien, want ik denk wel dat het platteland van de Filipijnen een wereld van verschil is met de metropool Manila.

Ik houd jullie op de hoogte ;)

Heel veel groetjes uit de Filipijnen!

Paul

  • 15 April 2014 - 11:17

    Ellen:

    Wauw, mooie foto's! Klinkt allemaal super! Lekker genieten daar.

  • 16 April 2014 - 10:58

    Hanneke:

    Hey Paul,
    Wat een ervaringen allemaal, het klinkt geweldig!! Leuk om nog even de typische Manilla must-see plekken te bezoeken! Geniet nog even van het drukke stads leventje en op naar het echte 'veld'-werk :)! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paul

Actief sinds 27 Maart 2014
Verslag gelezen: 439
Totaal aantal bezoekers 11904

Voorgaande reizen:

22 Maart 2014 - 01 Juli 2014

Stage Filipijnen

Landen bezocht: